З відомим перевізником FlixBus спалахнув скандал. Компанія займається автобусними перевезеннями по Україні та за кордон. Клієнти звинувачують її у викраденні речей та залишенні пасажирів посеред маршруту. Йдеться про шалені цифри — сотні постраждалих і понад 850 валіз.
Скандал з автобусами FlixBus: що відомо
Про свій досвід із FlixBus розповіла Надія Терехова-Павлик у себе у фейсбуку. Жінка стверджує, що водії цієї компанії залишили її доньку без речей посеред маршруту за кордоном, а валізи з цінними речами так і не повернули.
«Взимку, вночі, в чужій країні — без верхнього одягу, документів, грошей — просто на заправці. Дитина їхала додому в самому светрику, взимку», — написала Надія.
У коментарі сайту ТСН.ua жінка уточнила, що інцидент стався у Люксембурзі, коли її донька їхала з Парижжа до Дрездена:
«Водій її забув. Донька підходила до водія і питала, чи можна вийти, купити водичку. Він сказав так, я також виходжу. Донька стояла за ним, він купив каву, сів і поїхав. Тобто поки їй давали решту, він уже рушав. І відповідно донька залишилася без нічого абсолютно, а нікого поруч не було. Вона почекала людей і попросила про допомогу. Додому доїхала за гроші перехожих, які допомогли їй купити квиток».
Надія каже, що вони пів року намагалися повернути багаж, який залишився в автобусі.
У компанії, за словами жінки, лише годували обіцянками: просили показати квиток, а речі не віддали, казали прийти пізніше, а потім повідомили, що віддавати немає чого, мовляв, валізи не знайшли.
«Через деякий час нам приходить на пошту відповідь, що вони знайшли наш багаж і щоб завтра о 16 годині приходили і забирали. Ми показуємо водіям повідомлення, а вони з великими очима кажуть, що перший раз про це чують. Ми знову їм пишемо, але вони не одразу відповідають — треба тиждень чекати. Але я однаково ходжу 2–3 дні до інших водіїв, можливо, вони іншим передали. Але ніхто про це нічого не знає… І от минуло пів року, а ми нічого не можемо отримати», — розповідає Надія.
Вона додає, що у зниклих речах був визначник геолокації, тому видно, що зараз вони перебувають у Варшаві:
«У рюкзаку був AirTag, і ми бачимо, де перебувають наші речі та куди вони їздили. Протягом двох місяців ми бачили, куди їздять наші валізи. Вони були і в Польщі, і за межами Польщі. Ми відслідковували і писали їм, що бачимо, де перебуває багаж. У компанії нам відповідали, якщо бачите, то шукайте. Поліція нам сказала, щоб ми зверталися до представників компанії, брали адвоката, писали це все в юридичній формі».
Надія розповідає, що після розголосу в Мережі їй почало писати багато людей, які також постраждали від FlixBus:
«Людей залишали просто на трасі з дітьми або на заправці, автобус їхав далі, не зупиняючись, навіть коли пасажири кричали водієві, що когось залишили позаду. Схоже, це не випадковість, а цілеспрямована схема. адже у валізах— техніка, коштовності, гроші».
Жінка збирається подати на компанію до суду і шукає постраждалих для колективного позову. За її словами, після публікації про інцидент у фейсбуку за кілька днів вдалося знайти сотні постраждалих, у яких так само зникло 850 валіз.
«Я б ніколи не витрачала сили, нерви й кошти, якби не одне — у нашій валізі був ноутбук з усіма фото й відео моєї дитини від її народження, і її батька, якого вже немає серед живих… Це були останні спогади, які тепер втрачені. І дитина себе тим картає, що вона тепер ніколи в житті не зможе побачити свого батька хоча б на фото, тому що у нас дійсно не залишилося більше жодного. Я хочу це все закінчити, просто отримати ноутбук з тим безцінним, що для неї є дуже вартісним. Мені більше нічого від них не потрібно. Але я не можу до них достукатися», — каже ТСН.ua постраждала.
Що кажуть постраждалі від компанії FlixBus
Надія створила групу у фейсбуку та телеграмі, щоб знайти постраждалих від компанії. Там, а також у коментарях до її публікацій у Мережі написало багато користувачів, які мали схожий досвід.
«Я особисто була свідком і тією людиною, яка намагалася зупинити автобус, щоб забрати пасажира з заправки. Це був рейс з Брюсселя до Варшави, водії — поляки. На заправці всі вийшли по їжу і в туалет. І там, власне, на першій зупинці в Польщі водії відмовилися зупинити автобус, хоча хлопець біг за ним, а всі пасажири всіма мовами кричали про зупинку. Це був такий шок від пережитого, що з автобуса більше ніхто не вийшов на наступних зупинках», — написала Наталя Омельчук.
Ольга Сердюк розповіла, що її з донькою також залишили у Вільнюсі, коли вони їхали до Варшави. Всі речі залишилися в автобусі:
«Сказали зупинка 10 хвилин, ми повернулися через 7 — автобуса вже не було. У Варшаві мала бути була пересадка. Добре, що знайшлися знайомі, хто приїхав вночі на вокзал до Варшави і забрав наші речі. Їх віддали без жодних питань. Знайомі зайшли до автобуса, поскладали все і винесли…».
«Я у вівторок ввечері їхала на фліксбасі до України. Мала одну напівпорожню валізу, і там були папки з документами в одному відділенні, а в іншому трохи одягу і косметика щоденна. Була дуже здивована, коли вдома відкрила валізу. Замок зламаний всередині, все перевернуто і перемішано! Питання — коли і де там хтось щось дивився. На кордоні лише просвічували і не відкривали валіз», — написала Мар’яна Кравчук-Пилипчук.
«Стикалася з таким. Знайомий їхав з Білорусі до Будапешта. У Варшаві близько опівночі сів до FlixBus, поклав речі і вийшов на перекур, поки сідала решта пасажирів. Курив біля дверей. Водій зайшов, зачинив двері і поїхав, хоча йому стукав у вікно. В автобусі залишилося все — документи, велика сума грошей, з собою лише телефон. У нашому випадку все повернули, але дві доби стресу», — розповіла Тетяна Купріянова.
Що відомо про FlixBus та що кажуть у компанії
FlixBus належить німецькій компанії Flixmobility GmbH (Flix SE). Вона спеціалізується на організації пасажирських автобусних перевезень і була заснована 2013 року в Мюнхені.
На українському сайті йдеться, що компанія працює в понад 40 країнах і має понад п’ять тисяч автобусів на дорогах. Там хизуються задоволеністю пасажирів і численними позитивними відгуками, однак звинувачення у зникненні валіз і численні скарги клієнтів у Мережі не коментують.
Сайт ТСН.ua звернувся до FlixBus по коментар щодо інциденту. В компанії відповіли, що шкодують про незручності, яких зазнали пасажири, і працюють над тим, щоб вирішити ситуацію, яку описала Надія-Терехова Павлик у себе у фейсбуку, на користь усіх залучених сторін.
«Розчарування і засмучення ми повністю розуміємо. Ми надзвичайно серйозно ставимося до кожного інциденту, про який нам повідомляють пасажири. Тому постійно вдосконалюємо наші процеси, щоб у майбутньому мінімізувати ймовірність подібних випадків», — заявили нам у FlixBus.