«... і що б не сталось пам'ятайте — Все буде Україна» ©

Все буде Україна

Розділити двієчників та відмінників: навчання школярів пропонують радикально змінити

Школа вчить виживати, а не мислити, вважає він

Українська освіта переживає глибоку системну кризу, яка триває десятиліттями. Викладач фізики та астрономії Андрій Карбовничий з Українського державного університету науки та технологій у Дніпрі висловився про причини цієї кризи та намітив шляхи вирішення.


У своєму повідомленні він критикує безсистемність, бюрократію та вплив некомпетентних управлінців, які зводять нанівець освітній процес.

 

Карбоводчеський стверджує, що джерелом безсистемності є ті, хто зобов'язаний забезпечувати її. Ці «управлінці» часто не мають ні знань, ні практичних навичок, щоб ефективно реформувати освіту. Це парадокс, який давно перетворився на норму: компетентними керують некомпетентні.

"Тридцятирічна історія освітніх реформ демонструє, що бездарні чиновники не можуть створити системи, яка виховувала б мислячих, духовно розвинених особистостей", - зазначає Карбовничий.

Автор звертає увагу на знецінення фундаментальних дисциплін, таких як фізика. За його словами, чиновники, які часто не знають основ цієї науки, не бачать її зв'язку з розвитком інтелектуального мислення. Це, у свою чергу, призводить до нерозуміння важливості фізики у формуванні творчого та логічного мислення, яке потрібне не лише вченим, а й юристам, економістам, робітникам та політикам.

"Світ тримається не на нікчемності, а на тих, хто знає та вміє", - наголошує викладач.

Карбовод пропонує низку кроків, які можуть кардинально змінити ситуацію:

  • Треба чесно усвідомити, що проблема не лише у фінансуванні, а й у відсутності системності.
  • Програми мають створювати незалежні фахівці, а не люди із власними корисливими інтересами.
  • Скорочення штату «освітньої» бюрократії, яка за роки свого існування лише ускладнює процес.
  • Центральна роль вчителя та учня. Освітній процес повинен обертатися навколо цих двох ключових фігур, а решта – це обслуговуючий персонал.
  • Зміна підходів до середньої та вищої освіти. Не всі мають здобувати вищу освіту, особливо ті, хто не освоїв базові навички за роки навчання у школі.
  • Зарплата педагогів повинна відповідати їхній ключовій ролі в суспільстві.

 

Джерело

Все буде Україна